Belangrijke informatie voor cliënten
Alle belangrijke informatie voor cliënten op een rij.
Bezoek ook onze algemene pagina voor cliënten.
Spoed of crisis contact
Dreigt een situatie thuis of elders uit de hand te lopen en ben je geen cliënt van SAVE Jeugdbescherming? Bel dan Veilig Thuis.
Bel met Veilig Thuis 0800-2000
Ben je cliënt bij SAVE Jeugdbescherming, dan bel je tijdens kantooruren (tussen 08.30 en 17.00 uur) met de medewerker SAVE die jou is toegewezen.
Buiten kantooruren bel je met het onderstaande nummer:
In de provincie Flevoland: bel 088 – 996 3000.
In de provincie Utrecht: bel 0800- 2000.
Alle belangrijke informatie voor cliënten op een rij.
Bezoek ook onze algemene pagina voor cliënten.
Krijgt jouw gezin begeleiding van SAVE Jeugdbescherming? Dan verzamelen wij informatie en gegevens over jullie. Lees meer over waarom, hoe en waar we dat doen.
Het dossierLees hoe wij omgaan met de informatie die wij over jou verzamelen.
Privacy en persoonsgegevensSamenwerken aan veiligheid kan alleen als we elkaar met respect behandelen. Lees aan welke huisregels wij en jij ons moeten houden.
HuisregelsMisschien wil je een gesprek opnemen om het later terug te luisteren. Er gelden regels voor wanneer je dat mag doen.
Lees over gesprekken opnemenCliënten staan centraal bij SAVE Jeugdbescherming. Als organisatie streven wij ernaar voortdurend te leren hoe we onze cliënten beter kunnen helpen. Onze cliëntenraad helpt ons daarbij.
Lees over de cliëntenraadOnze cliëntambassadeurs zijn oud-medewerkers en mensen die zelf ervaring hebben opgedaan met jeugdzorg. Cliënten van SAVE Jeugdbescherming kunnen contact opnemen met de cliëntambassadeurs als zij vragen hebben of extra ondersteuning wensen.
Lees meerHeb je een klacht of vragen die je liever niet bespreekt met jouw medewerker SAVE of zijn of haar leidinggevende? Dan kun je terecht bij een onafhankelijke vertrouwenspersoon van Jeugdstem (voorheen AKJ) of het Adviespunt Zorgbelang.
Lees meerEr zijn verschillende procedures waarlangs je jouw klacht kenbaar kunt maken.
Lees meerSAVE Jeugdbescherming registreert haar cliënten in de Verwijsindex. Lees meer over wat de Verwijsindex is en wat jouw rechten zijn.
Lees meerBen je slachtoffer van de Toeslagenaffaire en heb je ook met SAVE Jeugdbescherming te maken gehad? Wij begrijpen dat je vragen hebt en meer wilt weten over de beslissingen die zijn genomen over jouw gezin. Je kunt hiervoor ons steunpunt benaderen.
Lees meerJeugdzorgaanbieders en gecertificeerde instellingen zijn verplicht om gezinnen eerst de mogelijkheid te bieden om samen met familie, vrienden en anderen die dicht bij de jeugdige staan een familiegroepsplan op te stellen.
Lees meerSAVE Jeugdbescherming wil graag leren van ervaringen. Wij willen weten hoe kinderen, jongeren en gezinnen die we ondersteunen onze dienstverlening hebben ervaren. We vragen hen daarom enkele vragen te beantwoorden.
Lees meerBlijf op de hoogte van al ons laatste nieuws! Meld je aan voor onze nieuwsbrief.