Spoed of crisis contact

Is er gevaar?

Is er een levensbedreigend gevaar? Bel dan onmiddellijk 112.

Bel 112

Geen client bij SAVE Jeugdbescherming?

Dreigt een situatie thuis of elders uit de hand te lopen en ben je geen cliënt van SAVE Jeugdbescherming? Bel dan Veilig Thuis.

Bel met Veilig Thuis 0800-2000

Wel cliënt bij SAVE Jeugdbescherming?

Ben je cliënt bij SAVE Jeugdbescherming, dan bel je tijdens kantooruren (tussen 08.30 en 17.00 uur) met de medewerker SAVE die jou is toegewezen.

Buiten kantooruren bel je met het onderstaande nummer:

In de provincie Flevoland: bel 088 – 996 3000.
In de provincie Utrecht: bel 0800- 2000.

Schriftelijk je zorgen melden (provincie Utrecht)

Professionals (ofwel mensen die beroepsmatig betrokken zijn bij kinderen, jongeren of ouders/verzorgers) kunnen hun zorgen over een inwoner van de provincie Utrecht ook schriftelijk bij Veilig Thuis Utrecht melden. Dit kan via het meldingsformulier onderaan deze pagina. Veilig Thuis Utrecht neemt telefonisch contact met je op als zij na ontvangst van je melding nog vragen hebben.

Hoe wordt een melding in behandeling genomen

Schriftelijke meldingen over inwoners van de provincie Utrecht worden behandeld door Veilig Thuis Utrecht. Bij het in behandeling nemen wordt beoordeeld of de melding verder onderzocht moet worden door Veilig Thuis Utrecht of door SAVE Jeugdbescherming. De melder (de persoon die schriftelijk zijn of haar zorgen heeft gemeld) wordt op de hoogte gebracht van de uitkomst van deze beoordeling. Ook wordt er contact met de melder opgenomen wanneer het onderzoek start.

Hoe worden het betrokken gezin geïnformeerd

Ons uitgangspunt is om, waar mogelijk, zoveel mogelijk openheid van zaken te geven aan het gezin waarover zorgen zijn geuit. De informatie op het meldingsformulier ligt volledig ter inzage voor ouders en kinderen (vanaf 12 jaar). Zo leggen wij bijvoorbeeld uit welke zorgen bij ons zijn gemeld. Ook wordt een beschrijving van de melding opgenomen in het dossier dat voor het gezin wordt geopend.

Om deze reden adviseren we je om eerst jouw zorgen met de ouders te bespreken en het gezin te informeren wanneer je een melding gaat doen.

Het kan zijn dat je relevante informatie hebt, maar twijfelt of deze kan worden ingezien door degene die de melding betreft. In dat geval kun je altijd met ons overleggen of deze informatie apart bijvoegen.

Waar kun je een ingevuld formulier inleveren

  • Advies: per beveiligde omgeving (via Zivver)
    Gebruik de knop onderaan deze pagina om het formulier via een beveiligde omgeving te versturen.
  • Per e-mail
    Je kunt het ingevulde formulier mailen naar veiligthuis@samen-veilig.nl.
    LET OP
    Het formulier bevat persoonsgegevens. Om privacyredenen adviseren wij het formulier via een beveiligde (versleutelde) route te versturen. Heb je geen toegang tot een beveiligde mailomgeving? Dan raden wij aan de knop onderaan deze pagina te gebruiken. Hiermee kom je in de Zivver omgeving, waar je het ingevulde formulier op een beveiligde manier kunt insturen.
  • Per post
    Je kunt het ingevulde formulier ook per post versturen naar:
    Veilig Thuis Utrecht
    Postbus 13060
    3507 LB Utrecht

Download hier het meldformulier:

Download meldformulier (provincie Utrecht)

 

Verstuur meldformulier via veilige omgeving

Nieuwsbrief aanmelding

Blijf op de hoogte van al ons laatste nieuws! Meld je aan voor onze nieuwsbrief.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.